
Nedávno jsem četla knížku Bábovky od Radky Třeštíkové. Zaujala mě v ní postava manažerky Renaty. Manažerky, která byla na své podřízené velmi přísná. Když měl přijet šéf personálního z ústředí, svolala si všechny své podřízené do zasedačky místo oběda a sdělila jim, že dnes budou padat hlavy. Co by ve vás toto sdělení vyvolalo? Já být jejím podřízeným, určitě se...
Celý článek

Nikdo z nás není neomylný a každý sem tam uděláme chybu. A to i přestože si svou práci důkladně kontrolujeme a víme, co si zkontrolovat máme. Prostě nám to ujede a nepřijdeme na to. A právě proto je potřeba kontrolovat práci podřízených. I oni mohou udělat chybu, ale za výsledek jejich práce ručíte vy jako manažer. Může se vám to zdát nefér, ale...
Celý článek

V minulém článku jsem se zaměřila na to, zda nestíhání vašeho oddělení není způsobené nedostatky ve vašem vedení. Pokud jste shledali, že tomu tak není, je čas na přehodnocení činností vašeho oddělení. Obzvláště pokud jste po svém nástupu na pozici manažera neudělali v rozdělení agendy vašeho oddělení žádné změny, je možné, že současné rozdělení není úplně vhodné. Když jste neshledali žádné...
Celý článek

Dostali jste se do situace, kdy jste přestali stíhat? Vy i vaše oddělení? Už nejste schopni plnit všechny úkoly, které se na vás valí a neumíte se s tím poprat? „Když nestíháš, tak přidej” je cesta k sebezničení Já jsem v této situaci měla sklony k úplně blbému řešení. Prostě jsem začala víc pracovat a nutila jsem svůj tým dělat to samé. Jenže toto...
Celý článek

Zaměstnáváte matky? Ne? Tak to možná děláte chybu. Na svém příkladu vám ukáži tři schopnosti, které získá každá matka a které by se vám do týmu mohly hodit. Nemusíte se bát, že vás budu nutit zaměstnávat matky jen proto, že už matkou jsem :) Jen jsem si díky svému dítku uvědomila, že když jsem se na pohovorech oháněla určitými...
Celý článek

Před odchodem na mateřskou jsem zjistila zajímavou věc – každý den vstanu s úsměvem na rtech. A ten úsměv nezmizel ani s první jobovkou v práci (ale až s tou druhou :) ). Vedlo mě to k zamyšlení, jak jsem se k tomu dopracovala a čemu za ten téměř neustálý pocit štěstí vděčím. Prvně bych chtěla zmínit, že jsem dřív byla typicky konzumní typ. Ráda jsem...
Celý článek

Chcete znát hlavní vlastnosti, které dělí manažery na úspěšné, a tak nějak průměrné? Máte je mít. Stručně a výstižně ve čtyřech bodech. Nic, co by vám zabralo dlouhou dobu, kterou chcete věnovat práci nebo odpočinku :) Ošéfuje si svého šéfa Schopnost naladit se na svého šéfa, číst mu myšlenky a předvídat budoucí úkoly je zásadní pro vaši úspěšnost. Naučte se...
Celý článek

Nastoupili jste jako nový manažer, máte rozmyšleno, kam chcete úroveň práce vašeho týmu posunout a najednou narazíte na to, že se to zdá být neakceptováno vašimi podřízenými? Slevit ze své představy nebo nechat zaměstnance odejít? Pokaždé, když jsem začínala v nové manažerské roli, dostala jsem tým po svém předchůdci. Někdy to nebyl celý tým, ale jeho pozůstatky. :) A pokaždé...
Celý článek

V mých manažerských začátcích jsem se vše snažila udělat sama a na nikoho jsem práci nedelegovala. Měla jsem to vžité z předchozích pozic, kdy jsem byla tou výkonnou silou, na kterou bylo delegováno a která neměla na koho delegovat dál. S tímto nastavením jsem samozřejmě brzy začala padat na pusu. Nedostávalo se mi času a práce spíš přibývala než že by ubývala....
Celý článek

Když už si na pohovoru vyberete nového podřízeného, obvykle jste šťastni, že máte splněno. Těšíte se na to, že vám a celému týmu ubyde práce a už se moc nerozmýšlíte nad tím, co všechno připravit předtím, než vám podřízený nastoupí. Abych vám ulehčila práci, dala jsem dohromady 5 nejzásadnějších věcí, které byste měli připravit ještě před jeho nástupem, abyste...
Celý článek